Monday, August 29, 2011

Part 1 : 20 Tanda Anda Sedang Jatuh Cinta

Berikut merupakan tanda yang menunjukkan ada sedang jatuh cinta dengan si dia yang membuatkan jantung hati anda berdetak dengan lebih kencang lagi. Apa yang membuatkan anda jatuh cinta ? Adakah di sebabkan rupa paras semata2. Sebelum ni saya ada buat entri bila bercerita tentang cinta. Kali ni nak buat entri mengenai tanda anda sedang jatuh cinta. Semua manusia ingin memiliki cinta bukan ? Tapi tidak semua cinta yang di miliki itu indah2belaka. 20 tanda anda sedang jatuh cinta :-

1. Sukar untuk melelapkan mata
Pada kebiasaanya anda jarang mengalami masalah untuk tidur. Berbeza pula kali ini, sejak bertemu dan berkenalan dengannya ingatan anda hanya tertumpu pada si dia kian menebal hingga anda termimpi2 bayangan wajah si dia.

2. Perasaan sentiasa berdebar/nervous
Perasaan anda sentiasa berdebar2 jika bertembung dengan si dia. Kadang2 anda nak tegur di pun takut disebabkan mulut anda menjadi kaku ketike bertembung dengannya. Anda hanya sempat melambaikan tangan padanya dan berkata hai, awak nak ke mana, dan etc. Anda juga mungkin menjadi kelam kabut dan menggelabah apabila dia menghampiri anda.

3. Suka ambil tahu/busy body
Anda semakin berminat untuk mengetahui lebih lanjut lagi mengenai dirinya dan perkembangan si dia. Perkara pertama yang anda nak tahu ialah dia still single lagi. Tak baik jatuh cinta dengan boyfriend/girlfriend orang lain. Jika si dia still single anda memulakan langkah kanan dengan mendengar cerita mengenai si dia lebih tekun lagi dan sering bertanya tentang si dia daripada kawan2 yang rapat dengannya.

4. Rasa Gelisah
Perasaan resah gelisah mula menyelubungi hati anda apabila si dia tidak kelihatan. Anda tercari2 si dia, at least seminggu sekali dapat melihat kelibat bayangnya. Anda mula merasakan sehari tidak melihatnya bagaikan seminggu tidak melihatnya.

5. Mula merasa cemburu
Perasaan cemburu ni adalah normal. Tapi cemburu tu biarlah berpada2. Anda mula merasa cemburu bila si dia berbual kosong di K.F.C dan melayan kehadiran orang lain sekalipun kawan2nya. Ikutkan hati anda, biralah dia berbual dan melayan anda seorang tanpa di ganggu oleh sesiapa pun. Bak kata orang tak nak kacau daun yang baru nak jadi. Namun begitu, sikap anda itu ketara kelihatan sehingga disedari oleh kawan2 anda sendiri.

6. Hadir hobi baru, termenung
Bila tak ada apa benda yang nak dilakukan, anda segera termenung di tepi jendela, tangga, etc. Fikiran anda jauh melayang bagai layang2 yang putus talinya di awangan dan pancaindera anda tertutup untuk menyedari hal2 yang berlaku di sekeliling anda (Kawan anda kentut masa anda termenung pun anda tidak sedar). Di mata anda cuma terbayang2 wajah si dia dan anda berada di sampingnya.

7. Dating
Ada sahja alasan anda ajukan kepadanya untuk berjumpa. Kemudian secara terang, anda tawarkan keluar bersama pegi tengo wayang or shopping. Kesempatan yang terluang atau hari cuti pasti anda habiskan untuk mengajak si dia jalan2 cari makan bagi mengembirakan si dia.

8 Rindu serindu-rindunya
Anda tidak dapat mengawal perasaan. Setiap saat mengingati si dia, bagaikan terdengar suaranya memanggil anda sayup2 di telinga. Apapun yang dipandang akan mengingatkan anda kepada si dia. Bila pandang baldi anda ingat nak mandi tapi bila pandang tingkap anda teringatkan si dia. Anda ingin berjumpa dan melihat wajahnya.

9. Berubah citarasa
kehadiran si dia berjaya mengubah citarasa anda tentang pelbagai perkara. Dulu anda tak suka sangat makan cucoq kodok, tapi memandangkan si dia suka makan cucoq kodok. Anda menjadikan cucoq kodok sebagai makanan harian anda. Sejak kebelakangan ini, anda lebih berminat untuk menghayati senikata lagu2 berirama sentimental/jiwang yang bertemakan percintaan. Walhal, sebelum ini anda lebih gemar mendengar irama rock kapak, heavy metal dan hip hop.

10. Memberi hadiah
Anda memberi si dia hadiah padahal hari lahirnya masih jauh. Anda peka dengan perkembangan semasanya supaya dapat dijadikan alasan untuk memberikan hadiah. Malah, tiap bulan anda memberikan hadiah yang paling istimewa di hari lahirnya nanti.

No comments: